Vydymovadlá

MAGICKÁ ZMES SUŠENÝCH BYLÍN, DREVA, RASTLINNÝCH ŽIVÍC

Magická zmes sušených bylín, dreva, rastlinných živíc posilnená esenciálnymi olejmi. Vydymovadlá (pomenovanie odvodené od činnosti pôsobenia dymom) sú významným pomocníkom pre očistenie a prípravu priestoru pre vykonanie rituálu alebo obradu. Rovnako aj telo človeka očistené vydymovaním zmení naladenie mysle a tým prinesie úľavu alebo povzbudenie tela podľa požadovaného zámeru.

Už v dávnych dobách ľudia používali dym a jeho vôňu pre rôzne účely. Od praktických po rituálne. Spaľovali byliny, dreviny a živice, aby vytvorili dym pre konzervovanie potravín, liečenie chorôb či prekrytie pachu obetovaných zvierat. Vydymovanie bolo neoddeliteľnou súčasťou magických rituálov vytvárajúce priaznivé prostredie pre stretnutie ľudí a božstiev, nadviazanie spojenia s predkami, posilnenie modlitieb a vešteckých schopností. Ďalšie použitie bolo pre očisťovanie a ochranu osôb a priestorov od zlých démonov. Dodnes sa zachovalo používanie vydymovadiel pre duchovné a náboženské účely bez ohľadu na to, či dym stúpa z kadidelnice v katolíckych kostoloch, na pohanských oltárov alebo v rukách druidov a kňažiek, vedomcov a vediem.

Okrem tradičného kostolného kadidla a dobre známych vonných tyčiniek sa čoraz viac dostávajú do obľuby vlastnoručne vyrobené sypké vydymovacie zmesi. Výber jednotlivých zložiek a ich vôňa (prípadne zápach) počas spaľovania navodia potrebnú atmosféru, ktorá zodpovedá zámeru rituálnej práce. Vhodná doba a plná pozornosť počas prípravy každého vydymovadla posilňujú jeho vibráciu.

V novodobých obradných rituáloch sa používanie vydymovadiel spája so živlom vzduch. Práve vo vzduchu sa šíria neviditeľné vône s viditeľnými obláčikmi dymu. Spoločne vytvárajú nehmatateľné spojenie ľudí s atmosférou vonkajšieho prostredia počas obradu, a tiež hlboko sa dotýkajú vlastného vnútorného sveta pre uvedomenie si stavu mysle a pomenovanie túžob a želaní.

Samotné vydymovanie je príkladom premeny uchopiteľného v neuchopiteľné. Vyjadrené pomocou ďalších živlov, vydymovadlo ako zmes plodov Zeme, ktoré uvoľnili kvapky Vody je transformované silou Ohňa, aby sa rozplynulo vo Vzduchu.

Vydymovadlá Kolo roka

Pozorovanie premien, pochopenie a uctenie si prírodných zákonov života majú mnohé kultúry znázornené systémom KOLO ROKA.

Kolo roka vyjadruje cyklické premeny života v prírode v priebehu jedného slnečného roka. Dáva do súvislosti vzájomné postavenie Slnka a Zeme so zmenami ročných období, ktoré sú známe ako slnečné sviatky – rovnodennosti a slnovraty.
Poloha Slnka na oblohe sa opisuje 4 svetovými stranami a život na Zemi súvisí so 4 prírodnými živlami – vzduch, oheň, voda, zem.
Z tradícií slovanských predkov sú známe ďalšie spoločenské a poľnohospodárske sviatky. Hromnice, stavanie májky, dožinkové slávnosti a dušičky sa oslavujú v čase uprostred medzi slnečnými sviatkami. Sú oslavou a vyjadrením poznania, vďaky a úcty k životu mužov i žien, mladých aj starých. Kolo roka nás sprevádza 8 obdobiami počas roka a poukazuje na podobnosť kolobehu života v prírode v tomto čase a priebehom života človeka. Nesie v sebe všetky zákonitosti života, jeho zrod a zánik, prijímanie a odovzdávanie, spojenie a oddelenie, život a smrť, pohyb a pokoj.

Vydymovadlá vznikli v období, ktoré zodpovedá príslušnému obdobiu roka, so zámerom posilniť vnímanie výnimočnosti tohto času a naladiť sa na jeho kvality podľa potreby v priebehu celého roka.

Sú vytvorené pre potreby kňažiek Bohyne a všetkých, ktorý chcú naladiť seba alebo vyplniť priestor energiou ročného obdobia, príslušného živlu a vlastnosťami Bohyne daného smeru.

Použité byliny, drevá a živice boli vybrané intuitívnym vedením a tiež s ohľadom na priradenie k jednotlivým živlom.

Vyrobené na Slovensku.

Z DAROV MATKY ZEME VYROBILI KŇAŽKY BOHYNE.

VYDYMOVADLÁ Z KOLEKCIE KOLO ROKA

MORENA

VEDMA, MÚDROSŤ, TRANSFORMÁCIA, SMRŤ, ODLÚČENIE

01

MELUZÍNA

VZDUCH, TICHO, PRÁZDNOTA, ODPOČINOK, SPOMIENKY, NADHĽAD, DÝCHANIE

02

ZORA

PANNA, PREBUDENIE, NÁDEJ, NOVÝ ZAČIATOK, INŠPIRÁCIA, NESPÚTANOSŤ

03

MOKOŠ

ZEM, BOHATSTVO, SEBAVEDOMIE, STABILITA, ZRELOSŤ, REŠPEKT

04

VESNA

OHEŇ, SVETLO, RADOSŤ, ODVAHA, POHYB, TVORIVOSŤ, PREMENA

05

RODA

MATKA, HOJNOSŤ, DÁVANIE, LÁSKAVOSŤ, STAROSTLIVOSŤ

06

BELÁ

VODA, EMÓCIE, HĹBKA, LIEČENIE, OČISTA, PRÚDENIE

07

LADA

MILENKA, LÁSKA, VÁŠEŇ, EXTÁZA, SÚLAD, SPOJENIE

08
Návod na použitie:

Malé množstvo zmesi položte na tlejúci drevený uhlík umiestnený v nehorľavej nádobe, najlepšie v kadidelnici. Počas tlenia uhlíka pridávajte ďalšie optimálne množstvo pre vytvorenie požadovanej intenzity dymenia. Používajte v dobre vetranej miestnosti. Nenechávajte horieť bez dozoru. Nevdychujte dym priamo. Uschovávajte mimo dosahu detí.

Bezpečnostné upozornenie:

Vzhľadom na to, že sa jedná o prácu s otvoreným ohňom a horľavým materiálom, dôslednej pozornosti k protipožiarnym opatreniam nikdy nie je dosť. Venujte pozornosť výberu vhodnej kadidelnice a spôsobu manipulácie, keď v nej bude tlejúci uhlík. Skontrolujte miesto, kde bude položená. Zabráňte kontaktu, poškodeniu alebo horeniu predmetov v blízkosti kadidelnice.

Pri práci pod holým nebom pamätajte na možné poryvy vetra, ktoré rozdúchajú tlenie uhlíka.

Dôsledne zlikvidujte vzniknutý popol po vydymovaní. Nikdy ho nevysypte k suchému horľavému materiálu. Vždy sa uistite, že nemôže dôjsť k opätovnému rozhoreniu. Vždy.

  • pre overenie momentálnej dostupnosti vybraných výrobkov, napíšte mi
  • očakávajte odpoveď do 24 hodín
  • v odpovedi s potvrdením dostupnosti vybraných výrobkov Vás vyzvem o doplnenie fakturačných údajov, adresy pre doručenie a Váš výber spôsobu doručenia a platby
  • v prípade momentálnej nedostupnosti výrobku, ktorý je možné opakovane vytvoriť, budem Vás informovať o predpokladanej dodacej dobe výrobku z novej tvorby

Základné informácie

Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvy uzatvorené na diaľku prostredníctvom webstránky www.peruna.sk (prípadne inou formou elektronickej komunikácie) medzi predávajúcim a kupujúcim podľa Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku.

Predávajúcim je: Ing. Alena Saxová – Peruna, Nábrežie Dr. Aurela Stodolu 1786/44, 031 01 Liptovský Mikuláš. IČO 33002860, DIČ 1025769283. Tel. 044 5526106, e-mail: alena.saxova@gmail.com. Zapísaný v Živnostenskom registri Okresného úradu Liptovský Mikuláš, pod č. 808-3248.

Kupujúcim je spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania. Nákup uskutočnený podnikateľským subjektom sa riadi podľa Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb.

Orgánom dozoru pre ochranu spotrebiteľa je Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, Predmestská 71, P.O. Box B-89; 011 79 Žilina 1.

Objednávka a uzavretie zmluvy

Odoslanie vyplnenej objednávky kupujúcim sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy podľa Občianskeho zákonníka, na základe ponuky predávajúceho. K uzavretiu zmluvy dochádza potvrdením objednávky zo strany predávajúceho.

Ceny tovaru

Všetky uvedené ceny produktov sú konečné, vrátane všetkých daní. Predávajúci nie je platiteľom DPH. Cena produktu nezahŕňa náklady na doručenie.

Platba za tovar

Predávajúci akceptuje platbu za objednaný tovar nasledujúcimi spôsobmi:

  • platba prevodom vopred,
  • platba pri prevzatí – dobierka (1,50€).

Súčasťou objednávky je povinnosť kupujúceho zaplatiť cenu predávajúcemu za objednaný tovar.

Náklady na doručenie – poštovné

Predávajúci ponúka nasledujúce možnosti dodania tovaru:

  • odoslanie poštou v rámci Slovenska 2,70 €/ zásielka s hmotnosťou do 500 g

do Českej republiky 6,20 €/ zásielka s hmotnosťou do 500 g

  • osobné prevzatie (zadarmo).

Dodanie tovaru

Ak nie je dodacia lehota uvedená pri produkte, platí, že predávajúci dodá kupujúcemu tovar najneskôr do 30 dní.

Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba (s výnimkou dopravcu) prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

Reklamačný poriadok

Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).

Záručná doba na tovar je 24 mesiacov, ktorá plynie od prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba na zhotovenie veci na zákazku je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, záručná doba neskončí pred uplynutím tejto lehoty.

Záručný list sa vystavuje na žiadosť kupujúceho. Na uplatnenie reklamácie postačuje doklad o kúpe.

Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

Kupujúci by však nemal ďalej používať vec, na ktorej zistil vadu. Ak ide o chyby, ktoré sa vyskytnú po kúpe, treba ich vytknúť bez zbytočného odkladu od zistenia chyby, najneskôr do uplynutia záručnej doby. Po uplynutí záručnej doby právo na reklamáciu zanikne.

Opotrebovanie charakteristické pre daný materiál alebo použitie sa nepovažuje za vadu.  Nejde o vadu, pokiaľ z povahy predanej veci vyplýva, že jej životnosť je kratšia než záručná doba a keď pri obvyklom užívaní takej veci dôjde k jej celkovému opotrebovaniu ešte pred uplynutím záručnej doby.

Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, na adrese sídla. Ak je však v záručnom liste uvedený záručný servis, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu v záručnom servise. Záručný servis je povinný opravu vykonať v lehote najneskôr do 30 dní.

Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

Pri uplatnení reklamácie predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď alebo v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

Ak kupujúci uplatnil reklamáciu výrobku počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nebude od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, predávajúci v doklade o vybavení reklamácie uvedie, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená e-mailom, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

Vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu

Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Toto právo môže využiť len spotrebiteľ.

Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:

  • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
  • predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
  • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.

Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie zmluvy v písomnej podobe alebo na inom trvalom nosiči (napr. e-mailom), prípadne odoslaním vyplneného formulára, ktorý je dostupný tu: Formulár na odstúpenie od zmluvy.

Právo na odstúpenie od zmluvy je možné uplatniť odoslaním oznámenia o odstúpení od zmluvy aj v posledný deň 14-dňovej lehoty.

Po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúci vráti najneskôr do 14 dní kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom, ako kupujúci použil pri svojej platbe. Kupujúci sa môže s predávajúcim dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platby.

Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

Pri odstúpení od zmluvy predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Táto lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru a aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

Kupujúci má po doručení tovaru možnosť odskúšať jeho funkčnosť, nemôže však tovar používať, ak odstupuje od zmluvy. Na účely zistenia povahy, charakteristík a funkčnosti tovaru by mal spotrebiteľ s tovarom manipulovať a skontrolovať ho len takým spôsobom, akým by mu to bolo umožnené v „kamennom“ obchode. Od kupujúceho sa vyžaduje, aby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy s tovarom manipuloval a kontroloval ho s náležitou starostlivosťou.

Alternatívne riešenie sporov

Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (napríklad e-mailom), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm.

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

Ochrana osobných údajov

Kupujúci (v prípade ak je fyzická osoba) oznámi predávajúcemu svoje meno, priezvisko, adresu pre doručenie vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailu.

Predávajúci pri spracovaní osobných údajov postupuje v zmysle Zákona č. 122/2013 o ochrane osobných údajov a spracúva iba osobné údaje nevyhnutné na uzavretie spotrebiteľskej zmluvy. Osobné údaje kupujúceho sú v informačnom systéme predávajúceho uchovávané po dobu 10 rokov.

Účelom spracovania osobných údajov je ich využitie na plnenie spotrebiteľskej zmluvy, ktorú predávajúci uzatvára s kupujúcim vytvorením objednávky.

Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje e-mailom alebo písomne.

Osobné údaje môžu byť pre účely plnenia spotrebiteľskej zmluvy poskytnuté tretím stranám – doručovacím spoločnostiam (kuriérom).

Osobné údaje kupujúceho sa nezverejňujú.

Predávajúci môže spracúvať osobné údaje na marketingové účely (napríklad pre odosielanie newslettra alebo e-mailov o novinkách, zľavách, akciách a pod.) aj bez predchádzajúceho súhlasu kupujúceho. Pre tento účel predávajúci spracúva nevyhnutné údaje, ktorými sú meno, priezvisko a e-mailovú adresu kupujúceho. Svoj súhlas so spracovaním údajom na marketingové účely môže kupujúci kedykoľvek odvolať napríklad odoslaním správy na e-mailovú adresu predávajúceho so žiadosťou o odhlásenie z newslettra. Osobné údaje využívané na marketingové účely nebudú poskytnuté tretím stranám, taktiež nebudú zverejnené.

Na základe písomnej žiadosti môže kupujúci od predávajúceho žiadať:

  • potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje kupujúceho spracúvané,
  • informácie o spracúvaní osobných údajov,
  • zoznam osobných údajov, ktoré sú o kupujúcom predmetom spracúvania,
  • opravu alebo likvidáciu nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania; likvidáciu osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže kupujúci požiadať o ich vrátenie; likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona.

Kupujúci môže na základe písomnej žiadosti u predávajúceho namietať voči:

  • spracúvaniu osobných údajov kupujúceho, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu, a žiadať ich likvidáciu,
  • využívaniu osobných údajov kupujúceho na účely priameho marketingu v poštovom styku,
  • poskytovaniu osobných údajov uvedených na účely priameho marketingu.

Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.

S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie webstránky môže predávajúci ukladať na zariadení kupujúceho malé dátové súbory – cookies, vďaka ktorým si webstránka môže na určitý čas uchovávať údaje o činnosti a nastaveniach (napr. prihlasovacie meno, jazyk, veľkosť písma a pod.). Webstránka predávajúceho používa súbory cookies na zapamätanie si používateľských nastavení kupujúceho a pre nevyhnutnú funkcionalitu webstránky. Kupujúci môže všetky súbor cookies uložené v jeho zariadení vymazať a prípadne internetový prehliadač vo svojom zariadení nastaviť tak, aby znemožnil ich ukladanie. V takom prípade bude kupujúci pri opakovanej návšteve webstránky pravdepodobne musieť manuálne upravovať niektoré nastavenia a niektoré služby alebo funkcie webstránky nemusia byť funkčné.

  • pri objednaní tovaru si zvolíte spôsob platby dobierkou alebo prevodom na účet. V e-mailovej správe s potvrdením objednávky dostanete informácie pre platbu predom na účet vo Fio banke: SK4883300000002801169497. Daňový doklad bude doručený e-mailom a tiež spolu s tovarom.
  • spôsob doručenia v rámci Slovenskej republiky:
    • prostredníctvom Slovenskej pošty ako doporučený list za cenu 2,70 EUR (pri hmotnosti zásielky do 500 g), doba doručenia do 3 dní
    • príplatok za dobierku je 1,50 EUR
  • spôsob doručenia do Českej republiky:
    • prostredníctvom Slovenskej pošty ako doporučený list za cenu 6,20 EUR (pri hmotnosti zásielky do 500 g), doba doručenia do 5 dní
    • príplatok za dobierku 1,50 EUR
  • osobný odber len po predchádzajúcej dohode o tomto spôsobe prevzatia tovaru